Avohoito

Perusterveydenhuollon jonotilanne

Välitön yhteydensaanti toteutui Terveydenhuoltolain edellyttämällä tavalla takaisinsoittojärjestelmän ansiosta.
Takaisinsoitto toteutuu saman päivän aikana 100 %.
Hoidon tarpeen arvio tehdään yleensä puhelimessa, mutta viimeistään 3 vrk sisällä.

Odotusaika puhelinneuvontaan

Pietarsaari, Luoto ja Pedersöre 30.4.2020
  • Puhelun keskimääräinen odotusaika: 6,53 min 
  • Keskimääräinen takaisinsoittoaika: 30,07 min
Uusikaarlepyy 30.4.2020
  • Puhelun keskimääräinen odotusaika: 1 min 41 sek
  • Keskimääräinen takaisinsoittoaika: 17 min 28 sek

Odotusaika kiireettömän hoidon vastaanotolle

Pietarsaari, Luoto ja Pedersöre 30.4.2020
  • Lääkärin vastaanotto: 1 viikko (lisätietoja saa puhelinneuvonnasta)
  • Sairaanhoitajavastaanotto: samana päivänaä hoidon tarpeen arvioinnin mukaan
Uusikaarlepyy 30.4.2020
  • Lääkärin vastaanotto: 1 päivä (lisätietoja saa puhelinneuvonnasta)
  • Sairaanhoitajavastaanotto: samana päivänä hoidon tarpeen arvioinnin mukaan

Terveydenhuoltolaki määrittelee kiireettömään hoitoon pääsyn aikarajat (ns. hoitotakuu)

  • Terveyskeskukseen on saatava arkipäivisin välitön yhteys. Tavallisimmin yhteydenotto tapahtuu puhelimitse. Mikäli linja on varattu, on mahdollista jättää takaisinsoittopyyntö.
  • Kiireettömän hoidon arviointi on tehtävä viimeistään kolmantena arkipäivänä yhteydenotosta. Useimmin hoidon tarve arvioidaan jo puhelimessa. Hoidon tarpeen arvioinnin tekee aina terveydenhuollon ammattihenkilö (yleensä sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja). Puhelinneuvonnassa hoitaja antaa hoidon ohjausta ja voi myös aloittaa hoidon.
  • Varsinainen tarpeen mukainen hoito tulee järjestää 3 kuukauden kuluessa tai suun tervydenhuollossa 6 kuukauden kuluessa arviosta.

Hoitoon pääsyn odotusajat julkaistaan portaalissamme neljän kuukauden välein.

Ota yhteys puhelinneuvontaan, jos haluat lisätietoja jonotilanteesta!

Viimeksi muokattu 11.05.2020